Ramon Agenjo, patró-director de la Fundació Damm, escollit com a nou president de Barcelona Global
Fundació Damm 26 de juny de 2024

Ramon Agenjo, patró-director de la Fundació Damm, ha estat elegit president de Barcelona Global per als propers dos anys (2024-2026), després que la seva candidatura –proposada per la presidenta sortint, Maite Barrera– hagi estat aprovada per unanimitat per l'Assemblea General de socis celebrada aquesta tarda.

En el seu discurs davant els socis, Ramon Agenjo ha assenyalat que el seu objectiu és continuar amb el llegat dels presidents anteriors i reforçar la projecció futura de l’Associació, posicionant-la amb temes clau de la ciutat, com són l’atracció i retenció del talent d’impacte i la inversió, l’impuls de l’activitat econòmica i cultural, la igualtat d'oportunitats, i el progrés social. “Volem als millors professionals a i per a Barcelona, ja siguin emprenedors, investigadors, directius, artistes, esportistes, escriptors o creatius de qualsevol àmbit social i cultural”, ha dit.

El nou president ha afirmat que és “un honor i un repte” posar-se al capdavant de Barcelona Global, a la qual ha definit com “una associació única, en la qual tots els seus membres treballen amb l'objectiu comú de convertir Barcelona en un referent mundial”. En aquest sentit, Ramon Agenjo ha assegurat que les oportunitats que veu per a la nostra ciutat “són infinites” en àmbits com la ciència i la recerca, però també en el món de l'esport o la cultura.

El patró-director de la Fundació Damm −que és també conseller i secretari del Consell d’Administració de Damm, així com president de Grup Cacaolat−, ha estat vinculat a Barcelona Global des del naixement de l’entitat: és un dels socis fundadors i formava part de la Comissió Executiva sortint, a més de presidir un dels projectes de l'Associació com és Barcelona Obertura, dedicat a la música clàssica.

Durant l’acte, Ramon Agenjo ha agraït la gran feina realitzada per la presidenta sortint, Maite Barrera, i els seus predecessors, “sense els quals Barcelona Global no tindria la força i el prestigi que té”.

Sobre Barcelona Global

Barcelona Global és una associació privada, independent i sense ànim de lucre, formada per més de 1.200 socis, dels que 256 són empreses, centres de recerca, emprenedors, escoles de negocis, universitats i institucions culturals líders de la ciutat, i 960 professionals que volen fer de Barcelona una de les millors ciutats del món per al talent d'impacte i l'activitat econòmica.

Més informació a www.barcelonaglobal.org.