L’Arxiu Històric de Damm cedeix cinc cartells publicitaris per a l’exposició “Ernest Moradell, pioner del disseny gràfic”
Fundació Damm 02 de agost de 2024

L’Arxiu Històric de Damm ha cedit cinc cartells publicitaris del seu fons per a l’exposició “Ernest Moradell, pioner del disseny gràfic”, que es podrà visitar a la Capella del Carme de Palamós fins al proper 13 d’octubre. La mostra, organitzada pel Servei de Patrimoni de l’Ajuntament de Palamós, fa un recorregut per l’obra del destacat dissenyador gràfic, amb una àmplia producció de treballs principalment durant la dècada dels anys 60 i 70.

Els cinc cartells cedits per l’Arxiu Històric de Damm daten dels anys 60, quan Moradell, que llavors treballava a l’agència publicitària Publicidad Gabernet, va rebre l’encàrrec de Damm per fer promoció de les seves cerveses. Entre les peces cedides per l’Arxiu, destaca l’obra “Cervezas Damm, una de las mejores de Europa” (1964), que es conserva tant en suport de paper com en placa metàl·lica, i que va estar present a bars de Catalunya durant la segona meitat del segle XX.

L’exposició ha estat comissariada per Arcadi Moradell, fill del dissenyador, juntament amb Antoni Monturiol, conservador al Museu d’Art de Girona, i permet fer un recorregut pel treball d’aquest dissenyador pioner del disseny gràfic, mitjançant una seixantena de peces exposades que es podran veure tant en format físic, cartells o passamà, com amb una projecció d’imatges. “El meu pare i mitja dotzena de persones més van ser els pioners que van crear una nova professió, la del dissenyador gràfic, aquí a Catalunya i reconèixer-ho és d’una gran importància”, ha assegurat Moradell.

L’espai es podrà visitar de juliol a agost tots els dies de 18h a 21h, mentre que de setembre a octubre obrirà els divendres i dissabtes de 17h a 20h, i els diumenges i festius de 11h a 14h.

Sobre l’Arxiu Històric de Damm

L’Arxiu Històric de Damm és –junt amb el Club de Futbol Damm i el Club de Pàdel Damm– un dels projectes propis impulsats des de la Fundació Damm, a través del qual la Fundació custodia milers d’objectes, documents i imatges que conformen un testimoni inestimable dels 148 anys d’història de Damm. Un llegat de gran valor històric, social i cultural que els experts i expertes de l’Arxiu s’esforcen per catalogar, estudiar i preservar, amb l’objectiu de fer-lo cada vegada més accessible a un major nombre de visitants.