La Fundació Damm, nou mecenes de la Fundació Joan Miró
Cultura 15 de desembre de 2021

La Fundació Damm ha signat avui un conveni de col·laboració amb la Fundació Joan Miró, a través del qual es converteix en mecenes de l’entitat.  El nou acord permetrà a la Fundació Damm col·laborar en la tasca de l’entitat per acostar a la societat el llegat artístic del pintorescultorgravador i ceramista català.

El conveni ha estat subscrit per Sara Puig, presidenta del Patronat de la Fundació Joan Miró, i per Ramon Agenjo, vicepresident i director de la Fundació Damm, en un acte durant el qual han estat acompanyats pel director de la institució, Marko Daniel.

La Fundació Joan Miró va ser creada pel mateix artista amb un fons inicial constituït majoritàriament per la seva col·lecció privada, amb la voluntat d’establir a Barcelona un espai mironià de referència internacional, impulsar la recerca i els estudis sobre Miró i sobre art contemporani i posar en valor el seu fons. La Fundació va obrir al públic el 10 de juny de 1975 i, des d’aleshores, ha esdevingut un espai dinàmic on l’art de Joan Miró conviu amb la creació artística més contemporània.

Amb un enfocament interdisciplinari, la Fundació combina l’organització d’exposicions temporals d’artistes del segle XX i XXI amb activitats acadèmiques i projectes en col·laboració amb altres institucions i entitats del país. Per mitjà del programa d’exposicions i del programa educatiu, la Fundació Joan Miró presenta eixos de reflexió al voltant de temes vinculats a l’obra de Miró i a la creació actual.

La Fundació està ubicada en un edifici projectat per Josep Lluís Sert i és un dels pocs exemples de museus del món en què artista i arquitecte estableixen un diàleg de complicitat entre l’obra i els espais que l’acullen. La Fundació permet fer un recorregut a través dels paisatges vitals i artístics de Joan Miró, establint un diàleg enriquidor amb altres artistes dels segles XX i XXI.

Sobre la Fundació Damm i la cultura

La cultura és un dels principals àmbits d’actuació de la Fundació Damm. Museus, auditoris, teatres o exposicions fotogràfiques són només alguns dels àmbits que reben el suport de l’entitat, amb l’objectiu de fer la cultura accessible a totes les persones pel seu poder transformador -individual i col·lectiu-, que impacta de manera positiva en el creixement i el desenvolupament de la societat.

El 2020, la Fundació Damm va col·laborar amb 35 entitats, fundacions i equipaments culturals. I ho va fer en un moment en què el sector cultural va ser, sense cap dubte, un dels més afectats per les mesures de contenció derivades de la Covid-19. Un any en el qual, paradoxalment, es va posar de manifest la importància de la cultura i la necessitat de garantir un accés universal a ella.

Més informació: www.fmirobcn.org

La Fundació Damm, nou mecenes de la Fundació Joan Miró