La Ciutat Esportiva Damm protagonitza el repte de l’equip PATH a l’Escola del Treball de Barcelona
Societat 19 de juny de 2024

El passat 13 de maig, els estudiants del CFGS de Disseny i Multimèdia de l’Escola del Treball van presentar els seus projectes finals de l’assignatura de Projecte, en els quals havien de donar solució a un repte proposat per un partner real. Les estudiants Isabel Monterde i Sara Sánchez, integrants de l’equip PATH – i amb l’ajuda de Judith Raja– van respondre al repte proposat per la Fundació Damm, centrat en convertir la Ciutat Esportiva Damm en un centre de referència pel futbol femení.

La solució ideada per a la Fundació Damm va comptar amb la col·laboració del coordinador general de la Fundació Damm, Àlex Galí, que va seguir els avanços de l’equip PATH al llarg del projecte, des de la proposta del repte el passat 15 de novembre. També va convidar les estudiants a l’Antiga Fàbrica, seu de la Fundació Damm, per conèixer les propostes d’ideació i va estar present el dia de la presentació del 13 de maig per fer una valoració final del prototip, un futbolí que serà traslladat a la Ciutat Esportiva per a la seva exposició després de la inauguració del complex esportiu.

Mitjançant un procés de Design Thinking –que permet crear un disseny centrat en les necessitats de l’usuari– les estudiants van crear un projecte per millorar l’experiència de les jugadores del CF Damm i ajudar-les a enfortir els llaços que les uneixen a les seves companyes d’equip. La solució ha estat la creació d’un futbolí femení amb peces personalitzades de les jugadores. Unes figures que es podran crear mitjançant l’app “Dream Team”, que permetria a les jugadores escanejar-se per tal de generar un avatar propi en 3D de figura completa. Un cop creat l’avatar, es produiria la figura mitjançant la impressió 3D i es podria incorporar al futbolí, que es convertiria en un reflex de l’equip femení del Club.

L’assignatura de Projecte, reconeguda el curs 2022-2023 com el Millor projecte de Cicle Formatiu de Grau Superior als Premis Impuls FP de la Generalitat de Catalunya per Barcelona, ha estat dissenyada i conduïda per Àlex Sánchez Vila, també coordinador del projecte, i Cecília Sales. La tercera edició ha comptat amb 8 equips d’alumnes que han donat resposta als reptes de 8 partners externs.

Per a la producció del futbolí, imprès amb tecnologia 3D, les estudiants també van comptar amb l’ajut de Guillem González i Sandra Rodríguez, estudiants del Curs d'Especialització en Fabricació Additiva de l'Escola del Treball, supervisats pels professors del departament de Fabricació Mecànica, LuisMa Martínez i Joan Gensana. El muntatge de les peces i els eixos metàl·lics en el bastidor del cartró ha estat possible gràcies als professors del departament de Fabricació Mecànica, Marc Torrents i Gerard Mas.

Més informació a escoladeltreball.org