Foto Colectania celebra la 3a edició de la Festa del Gran Projector a l’Antiga Fàbrica Estrella Damm
Cultura 13 de juny de 2024

L’Antiga Fàbrica Estrella Damm va acollir el passat dimarts la 3a Festa del Gran Projector de Foto Colectania, organitzada amb la col·laboració de la Fundació Damm i Fujifilm, i que té per objectiu donar suport i visibilitat als projectes fotogràfics de les Escoles Amigues de l’entitat.

Durant l’acte, amenitzat per Daniel Mayrit, es va premiar el millor projecte fotogràfic de l’edició Projector 2024, que aquest any ha estat “Ghorba” de Karim Khourrou Gadour. Els altres sis finalistes que van arribar fins la final van ser “Putas, deskiciadas y enfadadas” d’Aitana García, “LLumbre” d’Irma Collin. “Emosido Engañado” de Gabriel Piñero, “Valores Declarados” de Rosa Franco Mendoza, “Hello, world!” de Gabriel Rocafort i “Evanescere” d’Andrés Bustamante. La trobada va comptar també amb la presència de Lurdes R. Basolí, reconeguda internacionalment pel seu treball fotoperiodístic.

La Fundació Damm col·labora des de 2016 amb diverses iniciatives de Foto Colectania, amb un èmfasi especial en “El Projector de les Escoles Amigues", que busca donar valor als millors talents dels estudiants de fotografia de Barcelona. Fundada el 2002, Foto Colectania és una entitat sense ànim de lucre que té com a finalitat difondre la fotografia i donar-la a conèixer en l’àmbit social, artístic i educatiu.

Més informació a fotocolectania.org.